Oto przykładowe gry dydaktyczne, które można wykorzystać w pracy z uczniami, np. w celu integracji osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. ;) Uczniowie będą mogli przy dobrej zabawie nawzajem się poznać, a na dodatek czegoś nauczyć. ;)
1. Geografia
Cel: pobudzanie
i aktywizowanie sfery poznawczej dzieci.
Z
podanych przez nauczyciela par wyrazów należy ułożyć jak najszybciej nazwy
miast. Zwycięża grupa, która ułoży je najszybciej.
Pary
wyrazów:
NOS
+ ROK (KROSNO)
WÓR
+ TAN (TARNÓW)
CELA
+ GIN (LEGNICA)
MYŚL
+ RZEP (PRZEMYŚL)
SZAL
+ KINO (KOSZALIN)
BRZEG
+ KOŁO (KOŁOBRZEG)
2. Czy mnie znasz?
Cel:
zapoznanie się członków grupy, przełamanie lodów.
Uczestnicy
siadają w kręgu, pierwsza osoba mówi: nazywam się ................... Następna
mówi: nazywam się ............................, a to jest
........................., i wskazuje na swojego poprzednika. Przedstawianie
trwa, dopóki nie obejdzie całego okręgu.
3.
Zagadki - pantomima
Cel:
integracja grupy, rozwijanie twórczości.
Pracuje
się w małych grupach, osoba prowadząca daje każdej grupie kartkę papieru z
napisanym słowem, np. zamyślona, rozpaczać. Grupa planuje, jak
zaprezentować, zagrać to słowo, inne grupy odgadują.
W
a r i a n t y: słowa mogą być przymiotnikami, czasownikami.
4.
Co się dzieje?
Cel:
podnoszenie nastroju, myślenie twórcze.
Jedna
osoba wychodzi z klasy. Pozostałe osoby aranżują jakąś scenę lub sytuację
(grają ją). Kiedy osoba wraca, ma zgadnąć, co się dzieje w tej chwili, co
reszta przedstawia, np. wszyscy zamiatają podwórko; osoba może zadawać pytania
aż odgadnie, co się dzieje.
5.
Umowa
Cel:
poznanie siebie nawzajem, ćwiczenie intelektu, wyobraźni, interakcje grupowe.
Jedna
osoba wychodzi a pozostali ustalają zasadę, według której będą odpowiadać na
pytania. Po powrocie nieobecny zadaje uczestnikom pytania dotyczące ich samych
i słuchając odpowiedzi, musi zgadnąć zasadę, według której odpowiadają. Zasady
mogą być wizualne, np. podrap się w głowę, zanim odpowiesz, lub inne.
6.
Ogłoszenia
Cel:
pozytywne informacje zwrotne, budowanie zaufania w grupie.
Osoba
prowadząca proponuje, by każdy uczestnik napisał ogłoszenie, w którym
zareklamuje się jako przyjaciel. Ogłoszenie powinno być napisane w taki sposób,
aby było jasne, dlaczego właśnie tę osobę ktoś chciałby mieć za przyjaciela. Po
włożeniu ogłoszeń do torby każdy po kolei wyciąga jedno, czyta je
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz